გაკვეთილის გეგმა

გაკვეთილის მთავარი თემა
ნოდარ წულეისკირის პუბლიცისტური წერილი  ‘’ადამიანი რომელსაც სიბრალულის გრძნობა არ გააჩნია’’
საგანი/პედაგოგი
ქართული ენა და ლიტერატურა/ნანი ბოლქვაძე
სწავლების საფეხური/კლასი
საშუალო საფეხური/მე- 7 კლასი
მოსწავლეთა პროფილი
10 მოსწავლე/განსაკუთრებული საჭიროებების მოსწავლეები არ არიან
გაკვეთილის მნიშვნელობა/აქტუალობა
·         გაკვეთილი ხელს შეუწყობს გააზრებული კითხვის , კვლევითი უნარ-ჩვევების განვითარებას
გაკვეთილი მიზანი და მისაღწევი შედეგები

ქართ. VII. 4. მოსწავლეს შეუძლია საკლასო დისკუსიებში მონაწილეობის მიღება.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ჯგუფთან ერთად ამზადებს სადისკუსიო გამოსვლას: დამოუკიდებლად დაამუშავებს საკითხს, მოიძიებს ინფორმაციას, შეიმუშავებს თვალსაზრისს, რომელსაც გააცნობს და შეუთანხმებს ჯგუფის წევრებს;
·         გამოდის წყვილის, ჯგუფისა თუ კლასის მომხსენებლის როლში, ითვალისწინებს და გამოხატავს მათს საერთო აზრს;

ქართ. VII. 5. მოსწავლეს შეუძლია ზეპირმეტყველების ძირითადი ენობრივი მახასიათებლების ამოცნობა და გამოყენება.                             

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ამოიცნობს და იყენებს ზეპირი თხრობის დამახასიათებელ ნიშნებს (მაგ., სასვენი ნიშნების ფუნქციით იყენებს ინტონაციას, მიმართავს ჟესტებისა და მიმიკის ენას და სხვ.);
·         თხრობისას სათანადოდ იყენებს ირიბი ნათქვამის გამომხატველ ფორმებს; გადაჰყავს პირველ პირში მონათხრობი მესამე პირში;

ქართ. VII. 7. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა სახის მხატვრული და არამხატვრული ტექსტების გააზრება-გაანალიზება, მათ მიმართ საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვა და ახსნა.
                             
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ახასიათებს პერსონაჟს მისი გარეგნული ნიშნების, ქცევისა და მეტყველების მიხედვით;
·         აკვირდება პერსონაჟის/პერსონაჟების დამოკიდებულებას კონკრეტული გმირის მიმართ;

ქართ. VII. 9. მოსწავლეს შეუძლია ტექსტის გაანალიზება სტრუქტურული და ენობრივი მახასიათებლების მიხედვით.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         ამოიცნობს და ახასიათებს სხვადასხვა ფუნქციურ სტილს (სასაუბროს, მხატვრულს, პუბლიცისტურს, საქმიანს);

ქართ. VII. 10. მოსწავლეს შეუძლია კითხვის მიზნის შესაბამისი სტრატეგიების გამოყენება.                             

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·         მოიძიებს საჭირო ინფორმაციას მისთვის საინტერესო თემებზე სხვადასხვა წყაროდან (ენციკლოპედიებიდან, ლექსიკონებიდან, წიგნებიდან, ინტერნეტიდან).
წინარე ცოდნა
გაიხსენონ  წინა კლასებში შესწავლილი ადამიანისა და ბუნების ურთიერთობის ამსახველი მხატვრული ნაწარმოებები.,[ვაჟა., რევაზ  ინანიშვილი]
,,შვლის ნუკრის ნაამბობი.’’  ,,ია’’ „ხმელი წიფელი,’’ „მუხა’’....
შეფასების საგანი და პროცედურები
მოსწავლეებს ვაფასებ განმსაზღვრელი შეფასების სქემის მიხედვით,
გამოყენებული სასწავლო მასალა და ტექნიკური რესურსი
 საკლასო სახელმძღვანელო, დაფა, ცარცი, კომპიუტერი. ინტერნეტი, პროექტორი.


გაკვეთილის მსვლელობა    და მენეჯმენტი
 მისალმება, კლასის ორგანიზება--2წუთი.
გაკვეთილის A ფაზა - გამოწვევა---10წუთი

 ელექტრონული ვერსია

აქტივობა1.[დრო   8წუთი].

გაკვეთილის B ფაზა _ ცოდნის კონსტრუირება---10წუთი


მოსწავლეები გააცნობიერებენ პუბლიცისტიკის არსს, გაარჩევენ სხვა სახის ნაწარმოებებისაგან, გამოყოფენ ელემენტებს., იმსჯელებენ ცალკეული  ელემენტების შესახებ და პუბლიცისტური წერილიდან მოიშველიებენ ფაქტებს.

 კლასის მომზადება ხდება შემდეგი კითხვების საშუალებით;

1.       რა არის პუბლიცისტიკა/?

        2.რა ელემენტები გამოიყოფა პუბლიცისტურ ტექსტში?


         3.რომელ მწვავე პრობლემას ეხმიანება თქვენ მიერ ნასწავლი პუბლიცისტური წერილი? 

რომელი  კონკრეტული  ფაქტი მოჰყავს ავტორს იმის საილუსტრაციოდ ,რომ ადამიანები სასტიკად ეპყრობიან ბუნებას?

---რა დაუნდობლობა გამოკრთოდა ბავშვის  შავი თვალებიდან ?
-----როგორ გესმით ფრაზა ,,თითქოს ადამიანის ჯიშისა არ იყო , მტაცებლის სული ედგა.’’
აქტივობა4.  ფაზა  ცოდნის კონსტრუირება


n   როგორ ფიქრობთ, რატომ ახსენებს ავტორი ვაჟა-ფშაველასა და  ცოტნე დადიანს?
n  ბოლოს ავტორი ამბობს; ,,აი სადამდე შეიძლება მიგვიყვანოს ,ბუნების, კულტურის ძეგლების, საერთოდ წარსულის არაფრად ჩაგდებამ. გაუაზრებელმა ზერელე ცხოვრებამ“.
n  რა დასკვნა გამოაქვს ავტორს ამ ფაქტიდან?    თქვენ?
გაიხსენეთ სხვა დროს ლიტერატურის გაკვეთილებზე ამ პრობლემას [ადამიანისა და  ბუნების როცა   შევხებივართ      რისთვის მიგვიქცევია  ყურადღება?
n  რა იცით წითელი წიგნის შესახებ?
n  რა დროიდან იცავენ ადამიანები ბუნებას?
n  ვინ შეავსებს სათქმელს?
n  რა იცით მწვანეების  შესახებ? რა ფიქრი გიჩნდებათ?
n   რა იცით თქვენ უკანონო  ნადირობის შესახებ?
გაკვეთილის C  ფაზა _ რეფლექსია 10 წუთი

კიდევ მეტად ჩავუღრმავდეთ პუბლიცისტური  წერილის დასასრულს
 მინდა გაგაცნოთ რას წერდა თავის დროზე იაკობ გოგებაშვილი:      ,,დაწინაურებულს განათლებულს ქვეყნებში  კარგად აქვთ შეგნებული, რომ ბუნების ცოდნა და მის ძალთა დამორჩილება შეადგენს ერთ  უმთავრეს ბურჯსა   ე რისა და კაცობრიობის ძლიერებისას’’.

   -ვიცნობთ ჩვენ ბუნებას?



 დისკუსია     7 წუთი
როგორ ვექცევით ბუნებას/?ახლა, ამ წუთში ნანობ რამეს თუ არა?

 საშინაო დავალება:  ბუნება და ადამიანი .,  2წუთი


შეფასება

No comments:

Post a Comment